Lite tankar som snurrar

Snipp, snapp, snut - så var sagan igång.
Lite så känns det just nu. En tomhet infinner sig i kroppen efter att under åtta veckor ha levt tillsammans med färgstarka och helsköna människor till att sitta här, i systers kyliga lilla kök och höra hur äggen hoppar runt i det kokande vattnet på plattan.

Nu kan jag nog för första gången i mitt liv verkligen förstå orden om att tiden rusat förbi -  på riktigt.
Hela denna cirkus har bara susat förbi som någon snabbspolad dröm. Jätte märkligt. Och det blir ju vemodigt så fort man sitter och börjar tänka tillbaka på någonting som faktiskt aldrig mer kommer inträffa i livet.
Men. Vilken tur att jag lärt mig tänka annorlunda och faktiskt istället kan blicka framåt och helt enkelt enbart bara vara tacksam och grymt glad över vad jag lärt mig och fått göra. 

Alla tankar, alla ord, alla människor, alla stunder, alla ögonblick.
Tänk va fina minnen jag har fått. Och erfarenheter, framförallt.

Äggen hoppar snart ut ur kastrullen. Dags att ta tag i dom och dagen.
Jag kommer skriva mer sen, eller imon. Snart iaf.

Hörs.

Kommentarer
Skrivet av: Evelina

Tänkte bara säga att du är hur duktig som helst på att sjunga, och du har utvecklats så mycket från den dagen du steg in i campet.



Har följt dig från början. Och att du är göteborgare gör ju inte saken sämre.

Du är hur go som helst, och du kommer verkligen lyckas i livet!

2011-10-26 @ 17:08:47
URL: http://evelinahanssons.devote.se/
Skrivet av: Emma

Linnea! Vill bara säga att jag tycker du är helt fantastisk. Din röst och din känsla när du sjunger berör mig ända in i hjärtroten. Dina egna låtar är fantastiska, ska precis till att dela underbara Inhale på facebook för att sprida din musik så att fler får höra den. Sluta ALDRIG med musiken, du har verkligen en gåva och något att dela med dig av till världen. Du lämnade med huvudet högt i söndags. Love is my drug gjorde du makalöst bra. Lycka till framöver, jag ser fram emot dina framtida skivor och spelningar. Kramar / Emma

2011-10-29 @ 10:10:28
URL: http://medmetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback