Ord vaknar åter

Jag.
ljudet utav syrsor hörs. en surrande fläkt.
ett par hundar skäller på avstånd.
nån tupp skriker till med jämna mellanrum.
ja, jag skulle nog kanske inte vilja byta faktiskt.
det är så levande här. allting.

Du.
ja visst är det.. bra ord.. levande
här bryts natt tystnaden av motorcyklar.. skrikande fulla människor..
polisbilar och mygg som vill landa i örat
..levande på ett annat sätt

Jag.
på ett annat sätt, just precis.
det gäller bara att inse det. och uppskatta det. vart man än är.
det är väl kanske det som är så svårt ibland. att man alltid tror att det lever mer
någon annanstans.
som precis, när jag önskade mig en grill och en holme.
hah!

Du.
ha ha.. jag väntar med grillen tlls du kommer hem..
då grillar vi på holmen
.. bara du lovar ta med gitarren


Det blev aldrig någon holme, med grill och gitarr.
Sommaren bjöd på annat.
Men jag vet att det kommer. För det har vi sagt.
Kanske inte än på ett tag bara. Nu måste vi vänta in sommaren först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback