En ask med små röda apor i

I ett utav mina marsinlägg skrev jag om hur jag för första gången kunde peta på döden med mina fingrar. Hur nära det kändes. Jag skrev om min kropp som knappt orkade ta sig en meter. Hjärtats rytm som nästan var nere på noll, ögon som knappt orkade se och en hjärna som inte orkade tänka.
Malaria. Denna elaka malaria.

Igår hade jag Marys röst i mitt öra. Hennes ord ville jag helst inte höra.
Lillan, den lilla lilla fabulösa skapelse var där igen. På sjukhuset.
Malaria. Denna elaka malaria.


Akua & Akua

Det är så fantastiskt. Att den minsta och mest späda människa jag någonsin träffat råkar vara den starkaste utav alla. Inga muskler och steroider i världen skulle någonsin kunna mäta sin styrka med henne - aldrig!

Den starkaste styrkan är den vi har inom oss. Den starkaste styrkan heter Akua.

Ett hjärta.


Kommentarer
Skrivet av: prisikin

Naaaw! lillpluttan, ja fy vad alla barnr stå ut med hoppas det snart är slut på det! kram E

2011-05-22 @ 13:11:22
Skrivet av: pialotta /mamma

Lilla fina skapelse,hon är som jag förstår en riktig kämpe,ge kärlek det är läkande kram

2011-05-22 @ 21:51:22
Skrivet av: Rebecca

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2011-07-13 @ 18:39:15
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback