Kära dagbok, här får du något som jag inte vill ge



Det är för mig ett under hur människor kan förändras. Helt utan anledning.
Jag tycker det är tråkigt.
Och onödigt.
Fruktansvärt onödigt.

När man delat på allt. Liv och hjärta, tankar och hjärna. 
När man för varandra varit allt och lite till.
När man varit det och inte längre är det är det för mig ett under hur människor kan förändras, bara för att.

Hur du som tidigare åternämns som man blir raka motsatsen är för mig ett under.
Du fick precis mina tårar.
Inte för att det är synd om mig. Inte alls. Det är dig det är synd om.
Dig, din livssituation och ditt liv som uppenbarligen genererar ett enormt misstycke vilket ger utlopp för ilska och frustration. Dessutom märker jag - i skrivandets stund - hur min blogg förvandlas till något som jag inte vill att den ska vara.

Därför slutar jag nu. Varje skrivet ord har lättat.
Jag stoppar både dig och inlägg som dessa framöver.
Min energi har inte tid åt detta. Den vill ägna sig åt något bra.
Du kunde varit en del av den. Kunde.

Ett, två, stopp.


Kommentarer
Skrivet av: Linnéa

Hej!



Kikade in här efter att ha varit inne på en kompis blogg.



Och första inlägget jag läste passar så bra in på något jag kände med. Allt du skrev. Det var bra skrivet. Skönt att få ur sig det och sen är det bra. Ett, två, stopp! :-)



Jättefin blogg förövrigt.



Ta hand om dig!

2011-02-05 @ 07:35:56
URL: http://nejaos.blogg.se/
Skrivet av: LinnéaK

Hej!



Roligt att du hittade hit och ännu roligare att du tyckte om inlägget.



Tack för det!



Ha det fint :)

2011-02-05 @ 13:37:01
URL: http://linneak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback