Sista dagen i september

Ikväll ska jag göra det jag älskar. Låta mjuka, långa, runda ord passera min strupe och fylla en folkfylld sal samtidigt som mina tio fingrar dansar danser över svarta och vita tangenter. Ikväll ska jag älska med det jag älskar och älska känslan jag älskar av att få göra det jag älskar. Jag ska älska med Paolo Nutini och India Arie för mina två publiker varav en finns på plats och kan kallas fysisk medan den andra finns men ändå inte, mental blir ordet för denna.

Nu ska jag skeda klart med mannen (även kallad Helmer, hårboll, katt) i mitt liv. Dricka upp mitt kaffe som blivit kallt. Dra upp mig ifrån där jag är och ta tag i denna dag.

Ett, två, nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback