Synvinklar med ost på

Byter ut geeky-style mot viktighets-style. Imorgon kanske jag gör något viktigt. När man är viktig har man glasögon på sig. Det lärde min afrikanska farfar mig, för 5 - 6 år sen när han fortfarande var i livet, genom arabisk skrift på ett lövtunt papyrusblad sänt via flaskpost i en flaska med havstulpaner på.
Sen kan man även använda dom för att göra frågetecknet i mammas hjärna, och säkerligen många andra i hennes generation, ännu större i frågan om; varför använda när man inte ens är i behov? Då är det klart att rebellen och minstabarnet tänjer på ännu en gräns och maxar användandet.
Back on topic.
Imorgon gör jag något viktigt och förhoppningsvis något bra. Ska bara sova på saken först för att sedan måla tredje och sista lagret utav den färg mina värderingar och normer är färgade av, dela med mig av denna färg för att sedan tänka sju ord som någon sa till mig inatt:
jag hoppas fram tills det är avgjort.
Önska mig lycka till. Bara mig. För detta handlar ju, som ni vet, bara om mig.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback