I'm a sucker for love

Min hjärna behöver banta ner sig innan den sprängs och kollapsar.
Jag har en olustig känsla i kroppen. Precis som jag hade förra året denna tiden. Då trodde jag min kaotiska tankeverksamhet berodde på att jag bodde i fel land, bland snö och norrmän, jobbade på fel jobb, på fel tider och hade fått mitt hjärta sönderskjutet och sönderslicat utav världens mest elaka maskingevär. 
Tji fick jag. Här är jag igen.
Hjärnan är full. Nu behövs det rensas lite. Denna gången ska dock onödigt mycket tankesnurr förvandlas till något bra och något nytt. Något annat alternativ finns inte.

Skjut Linnéa, skjut ut.


För en gång skull sätter jag på TVn när jag kommer hem. svt2. Idag ska vi prata om livets mening och om att skaffa barn är det första som når mina öron när dumburken slås på. Om meningen med livet är att skaffa barn kan jag nog lägga mig ner och dö med en gång för allt det där känns lika långt bort som Merkurius gör i avstånd.

För att slå ihjäl en onödig och inaktuell tanke tryckte precis min tumme in mute på fjärrkontrollen.
Där kan dom sitta och prata. Prata om deras syn på livet och allt där till. Jag kommer inte lyssna mer och istället kan jag sätta egna ord på deras artikulerande munnar. Ord som jag vill höra och som jag tycker om.

I exakt denna sekund blev det även betydligt mer komplicerat att skriva då jag fick en kattröv uppkörd i ansiktet och ett kattansikte vilandes på mina fingrar och tangenter. Tvljudet är utbytt mot spinn. Cozy.
Det enda jag kan sakna hos min håriga man är tvåvägskommunikationen många andra människor är bortskämda med att kunna ha tillsammans med någon på kvällarna. Helmer i all ära men ibland hade det varit fantastiskt fint att känna sig omtyckt, saknad och behövd, på andra sätt än ett hårigt arsle i ansiktet och ett ljud som låter brrrrr. Om jag inte hade kommit hem ikväll hade Helmer bara varit extra hungrig de kommande dagarna, det är väl allt. Vart är du, vad gör du, hur mår du, kom hit, var här hos mig världens mest underbara människa, fraser han aldrig kommer lära sig. Fraser man saknar och som börjar kännas oändligt långt borta. Man börjar automatiskt även undra vad man gör för fel och hur mycket mer oattraktiv man faktiskt är än man kanske hoppas och tror. Tänker och tänker och tänker. 
Ja, jag vet, I'm a sucker for love. 

Till sist.
Imorgon är en spännande dag för mig. Jag har två alternativ framför mig och imorgon hoppas jag ha fått reda på vilket utav alternativen som blir början på min nya framtid. Det enda jag vet just nu är att jag inte kommer vara kvar här. Och någon dag snart kommer jag kunna spy ut information om mina planer, precis som jag spydde ur mig min magsäcks innehåll inatt på grund av omåttligt intag utav alkohol. 
Imorgon är en spännande dag för mig. Håll mig i handen och säg att vad jag än gör så kommer det bli bra.

kweli? ja, om och om igen.

Kommentarer
Skrivet av: Jonas Flethøj

Has written a few emails to you on facebook. Do you get them? When are you coming to denmark again? I miss u.



Jonas



2010-10-25 @ 01:39:03
Skrivet av: LinnéaK

You can't miss me because you don't know me.

2010-10-25 @ 02:34:53
URL: http://liinneak.blogg.se/
Skrivet av: Jones

det är inget fel på dig Linnea, du behöver bara lära dig att trivas i ditt egna sällskap. Du får inte heller stressa till något som inte finns, ta det lugnt, försök hitta ett sätt att tycka det är rent trevligt att umgås med dig själv. Rekommenderar en bok som heter The Secret. Jag kan köpa den till dig om du vill, och koma förbi på pasta och tjöt nån dag?

2010-10-25 @ 08:53:53
URL: http://jonesjones.blogg.se/
Skrivet av: Elin

hahaha jag dör!

2010-10-25 @ 15:55:37
Skrivet av: Veronica

HAHAHAHA! :D kattarslen i all ära men ja är bekant med saknaden av en M-A-N. nån som säger "det e lugnt älskling att du inte orkar renovera lägenheten idag. heller. JAG fixar det!" ja kanske inte bara dom praktiska bitarna som saknas, kanske även nån som luktar gott och håller i en så man inte ramlar ur sängen. nåt sånt.

2010-10-26 @ 16:19:02
URL: http://annveronicamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback