Idag gånger tre är lika med

Idag har jag, åtskilliga gånger, skrattat så mycket att jag på allvar trott att min sista tid här på jorden varit kommen. Jag såg ljuset i tunneln och kände hur puddingen, som min generösa granne lämnat tidigare under dagen,  täppte igen luftrören sakta sakta, mitt upp i all lycka och allt skratt. Bisarrt.
Idag saknade jag stadens alla fiskmåsar, som sommartid får folk att förvandlas till kallblodiga fågelmördare, då inte en enda lugn stund finns, om man inte befinner sig i någon skärgårdsidyll vill säga, där är det minsann lugnt, tyst och skönt. Idag saknade jag måsarna för i ungefär åtta sekunder hade jag seriösa planer på att hitta en mås att pryda min kropp med imorgon eftersom vi då ska på fest ala Lady Gaga.
Idag var jag tacksam över att Kungälvspoliserna inte befann sig vid samma korsning samtidigt som mig när jag körde bil, då ett tvång inom mig beodrade mig att köra fastän alla lampor i den riktningen lyste rött. 

Oj. Nu har jag använt fågelmördare, tvång och ljuset i tunneln i samma inlägg. 
Jag hör varningsklockor ringa.
Bäst jag slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback