Get up, stand up!



För bara ett par veckor sen låg jag i min soffa och googlade. Googlade om information, tips, reportage, allt som rör Ghana eftersom det är där jag befinner mig om ett par veckor.
En bild som dök upp var bilden ovan. Fantastiskt va? Fantastiskt att det finns människor som på något sätt bidrar till att världen blir en bättre plats. 
Har haft mailkontakt med Susanna, tjejen som startade upp detta barnhem i Ghana. Och snart befinner jag mig där, bland barnen och människorna. Precis exakt där.

MEN. Ett par veckor återstår och nu är det er tur att göra något för världen och de små barnen.
Och dessutom är det faktiskt så att, hur klyschigt det är må låta, varenda litet öre gör skillnad! Exempel; ett barn i Ghana kan slippa malaria för 15kr. 15kr! FÖRSTÅR ni hur lite 15kr är för oss? Det är löjligt lite och det gör ont i mig att det ska behöva vara så fruktansvärt orättvist.
Så, från och med nu startar jag min insamling, som jag kommer stoppa i min ryggsäck och ta med mig ner till människorna där. Så till er som känner att hjälporganisationer kanske tar ut för mkt av det ni skänker har ni nu er chans. Det du lämnar, det kommer fram.
(Har även frågat Susanna om det är något särskilt, förutom ekonomiska bidrag, de behöver just nu. När hon svarat får ni veta och kanske se om det är något ni kan hjälpa till med)

Så, hör av er. Nu är det vår tur att hjälpa till. 
Världen kan bli bättre och det är vi som har resurserna för att kunna förändra och påverka.
HÖR AV ER!
_____________

Lite bilder ifrån barnhemmet som jag fick låna av Susanna som hon tog sist hon var där.




Kommentarer
Skrivet av: Lucas

Hejsan, hänt ikväll då? :)

2010-11-18 @ 20:58:36
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Skrivet av: alexandra

fan vad kul det måste ha vart/är! känna att man hjälper några som verkligen behöver det!

2010-11-18 @ 21:12:34
URL: http://aastfeldt.blogg.se/
Skrivet av: Alexandra

Underbara bilder, grymt att du ska åka dit Linnea, beundransvärt!

2010-11-18 @ 21:23:45
Skrivet av: prisikin

smart... äska pengar å sen blir inte resan av...vad gör du då?

2010-11-18 @ 22:17:01
Skrivet av: LinnéaK

Det finns vissa saker som jag verkligen avskyr. Och då snackar jag saker förutom våldtäktsmän, pedofiler, fönstertittare och sånt bös.

Just nu pratar jag om människor som är negativa, underskattar och inte tror på en.

Grattis 'Prisikin', du kammade just hem första pris i sistnämnda kategori.



Jag blir så upprörd och irriterad över att du slänger ur dig kommentarer som du just gjorde. Att jag skulle äska (som är annat ord för; kräva & begära enligt synonymer.se) för någonting som jag på allvar inte hade tänkt bli av är rent förnedrande.

Det är inte precis så att jag tänkt ÄSKA, som du så fint valt att kalla min insamling åt behövande barn, skita i att åka dit, köpa mig en fet räkmacka på Landvetter och ändra destinationen till Las Vegas för att testa lyckan vid Roulettborden.

Att du sen inte tror på att jag kommer åka iväg är rent deprimerande det med.

Känns som att jag är ganska så på väg och på G eftersom 1. biljett är bokad 2. jag har sagt upp min tjänst och 3. inom en vecka har sålt min lägenhet.



Blir så trött.

MEN, som jag brukar resonera, för att själv inte bli en negativ och energitagande människa, är att lägga fokus på bra saker och människor som peppar, stärker, inspirerar och tror.



Så, tack ni andra för era fantastiska bidrag. Ni är guld värda och jag är evigt tacksam!

Och det kan jag lova er att barnen också kommer vara den dagen de mottar det ni gett.



Tack!



/Linnéa Khalil



Ps. Negativa och onödiga kommentarer kommer fortsättningsvis inte att publiceras. Detta är en engångsföreteelse.

2010-11-19 @ 00:05:30
URL: http://liinneak.blogg.se/
Skrivet av: Sarre

Fint inlägg gömman! Önskar jag kunde följa me.. kram på dig <3

2010-11-19 @ 10:34:20
Skrivet av: Malinda

Grymt! Visste inte att det var det du skulle göra när du skulle åka iväg. Säg till mig när Susanna sagt till om det är något speciellt dom vill ha så ska jag checka lite! PUSS

2010-11-19 @ 11:13:09
URL: http://www.maliboolife.blogspot.com
Skrivet av: jalusi

"Svartsjuka och avundsjuka övergår lätt till destruktiva krafter i hatets tjänst och dödar kärleken i en relation."



Vi vet alla hur sådana personer fungerar. Deras sätt att själva framstå som präktiga och på något sätt boosta sitt eget ego är att ständigt och återkommande nedvärdera, misstro och tala om för andra att dem lever ohälsosamt och farligt.



Om jag skulle göra en bedömning över denne prisikins uttalande skulle det vara att han/hon själv kanske inte är så nöjd med sitt liv eller hur dennes liv har blivit. Kanske rent av är missnöjd över att själv inte kunna ta saken i egna händer och faktiskt göra något åt Världens alla orättvisor. Kanske för att denna idag är för gammal eller för lat. Vad vet jag. Klart står iaf att det där var ett uttalande genom svart- avundsjuka!



Usch, jag blev riktigt arg när jag läste den där kommentaren, och ännu mer kan jag förstå hur arg du blev Linnéa. USCH säger jag bara!!!

2010-11-19 @ 12:48:49
Skrivet av: Nils

Fan va fett att åka till Ghana! Sjukt avundsjuk här, fast jag redan inte är hemma. Hur länge blir du borta?



Kul att du läser min blogg också föresten=)



Puss på dig!

2010-11-20 @ 00:59:09
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Skrivet av: Lena

Äska är ett gammalt svenskt ord med två betydelser: Ett slags skrin och anhålla om anslag. DU vill fylla ett skrin med anslag för något som du TROR på. Jag vet att skrinet på ett eller annat sätt kommer till barnen i Ghana. Jag hoppas att det blir DU som kommer att överlämna skrinet. Jag vet att vi som lämnar "anslag" TROR på DIG. Behåll fokus på din TRO att DU på DITT sätt kan hjälpa andra.

2010-11-24 @ 10:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback