Då, nu, sen



Igår
fick jag höra ord utav en människa jag alltid velat höra. Ord som beskriver sätt att vara, tänka och göra. Ord om någon jag vill vara och framstå som men som känts så långt bort. Igår fick jag höra ord jag alltid velat höra. Som handlade om mig.
Idag har jag spenderat dagen i ett bakfyllerus med nära och kära. Jag har idag även kommit på att jag saknar några ord, som är för stora och som möjligtvis kanske inte ens finns, som jag vill ge en person som är den bästa jag vet. Tack var det enda jag kom på.
Imorgon är min första dag som arbetslös ur pappersvärldens perspektiv. Och vet ni? Jag har aldrig tidigare haft så mycket att göra och pyssla med som nu.

För varje dag som går blir jag gladare.
För varje dag som går känner jag hur rätt allting känns.
För varje dag som går inser jag att jag inte skulle vilja förändra en enda liten sak som sker runt mig just nu.

Jag är så glad.
På riktigt.

kweli

Kommentarer
Skrivet av: Elin

Det kommer bli sjukt bra! Ser fram emot att följa ditt äventyr baby :)

2010-11-08 @ 08:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback