Då kör vi.

Nyårsafton. Vilken kväll.

Jag och Therese satte oss på tåget och anlände till hotellet ett par timmar innan pojkarna.
En liten mysig förfest för oss själva.
Pojkarna anlände och festen var igång.
Middag.
Mingel.
Sång.
Tolvslag.
Party.


Hugo, Samim och Alex.

Matte, Tobbe och Joela.


Tolvslag.

(botox-queen)


Mina fina vänner gick och la sig vid 2. Då var det bara att leta upp nya bekantskaper.
6.30 satt jag i en taxi på väg till Landvetter flygplats, ringde min kära kusin. Hon återberättade samtalet, det lät ungefär såhär.

L: Heeeeeeeeeej.
H: ööh. hum. hmm.. öö. Hej?
L: Vad gör duuu?
H: Sover.
L: Sover du? Det är ju nyårsaftoooon!
H: Klockan är snart 7.
...
H: Vad gör du?
L: Jag är på väg till landvetter. Ska till Düsseldorf.
H: ???????? VA????????????
L: AAA. Planet går vid 8.
H: Själv?
L: Nej, nej. Du behöver inte vara orolig. Jag är med min nya vän. Eric heter han, han kommer från Borås.
H: Jamen det känns ju tryggt.........
L: Ville bara säga det. Så ni vet vart jag är. Ska inte jobba förrän på lördag, så det är ingen fara! Du är min livlina.
KLICK.

På den vägen var det. Efter nån timmes snurr på Landvetter och en receptionist vars humör bara blev sämre och sämre ju mer tiden gick och med Düsseldorfplaner som sedan övergick i Las Palmasplaner, vidare till Sthlm resulterade det hela, TACK OCH LOV, i morgonbussen hem till mig istället.
10.00 blev det totaldäck i min soffa efter att jag jagat ut en människovalp som jag förövrigt aldrig träffat innan som redan låg och slaggade där.

Man slutar aldrig förvånas.
Men skoj var det iaf!

Får se vart man hamnar nästa gång.
Västindien vore NICE.

Kommentarer
Skrivet av: Miha

HAHAHAHAHA :D Ungefär exakt så där lät samtalet till mig också , men då var klockan ca tjugo över sex, SOVER DU? DET ÄR NYÅRSAFTON, haha, mooongo

2010-01-04 @ 16:01:43
URL: http://baralitebitter.blogg.se/
Skrivet av: janne

jag va oxå nära att åka utomlands på fyllan en gång...det va dock inte på nyårsafton utan sent en söndag (och naturligtvis skulle jag jobba dan efter)... men det blev samma lyckliga ? slut som ditt dvs ingen resa

2010-01-04 @ 16:06:20
Skrivet av: Gurra Geee

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!

2010-01-04 @ 17:50:21
Skrivet av: pilli

alltså, varifrån gick taxin till landvetter undrar jag?

2010-01-04 @ 21:05:47
Skrivet av: LinnéaK

Borås....

2010-01-04 @ 21:22:06
URL: http://liinneak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback