Vi räknar ner nu.

Har jag sagt att det är exakt 17 dagar kvar tills vi åker hem?
Tiden har gått äckligt fort märker man nu när man snart är klar. Inte längesen vi startade vår tripp i Oslo. Inte längesen vi tog vår första promenad i den gassande sommarsolen och kollade in vårt nya boende. Inte längesen vi kände lukten av kakfabrik för första gången. Men som så mycket annat här i livet så tar allt slut, varesig man vill eller ej. Men nu känns det ändå bra, känns som man gjort sitt här, känns skönt att komma hem, känns skönt att man ändå åkte hit och fick lite distans från sitt liv där hemma. Redo att köra igång på allvar igen när jag kommer hem, taggad som aldrig förr. En nystart, precis vad jag behövt!

Nu ska jag tömma min mobil på lite bilder. Ska se vad vi hittar för skoj där. Nu ska ni få hänga med en fabriksarbetares i hennes spännande vardag.



Fredagens fantastiska lunch.
Pestopenslad vit fisk på en bädd utav rotfruktskompott.
Förstår att ni blir sugna! (Kan skicka recept mot en billig penning)



Hjulspår.
Från vänster: Vägbana. Dike. Cykelbana.



Arbetarna.
Här har ni min och Tessys station där vi hänger varje dag. På bilden ser ni även Emelie som hjälpte oss idag.



Utanför lunchrummet 11.30 idag.
Till min familj och mina vänner i söder. På bilden ser ni snö. Snö är nederbörd i form av iskristaller, enstaka eller sammanfogade, som faller från ett moln men kan även referera till snö som ligger på marken. Snöfall betecknar specifikt nederbörden och snötäcke betecknar snö på marken



Lunchrumsvy nr 2.
Där regnbågen slutar finns en underbar skatt. Där elstolparna slutad finns Kjelstad bakeri. Himmel och helvete?

Idag bjöd företaget på pizza. Tydligen något man gör här varje lördag. En bra sak!
Så det har helt enkelt varit en bra dag. Förutom irritationsobjektet på jobbet som öppnade munnen idag. Att obefogat säga till mig är något man helst bör unvika. Precis så änglalik, underbar och fantastiskt snäll som jag kan vara, preciiiiis lika tvärt om kan jag även bli så, dooon't do that folks.
Jaja. Får ändå ha överseende med tönten. Förstår att det är jobbigt att födas i en kartong utan tak, blöt av alls snö med jelzin-vodka i nappflaskan och napp som smarar lök. Jobbigt!
Muahaha.

Men glöm pizza-lördag och allt annat, dagens höjdpunkt var lätt att jag fick prata med Olle i telefon. Myyyyyyyyyyyyyys!

God natt snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback