Livstecken.

Titta här, Linnéa lever.
Efter 4 dagar med trasig router känner man hur extremt mkt tid man faktiskt spenderar framför datorn.
Förstår att ni varit ledsna. Förstår verkligen det.
Men ledsnast har nog ändå jag varit tror jag. Iaf igår kväll.
Låt oss ta allt från början, låt mig ge er en rejäl uppdatering om vad som hänt sen sist...

I torsdags kväll började det hela med ett strömavbrott. Iaf i delar utav vårt kollektiv.. Jag, Tessy och Matte satte oss i bilen och åkte till Gjövik i snöyran. Handlade på ICA och gled runt.
Väl hemma igen fick vi veta att internet inte fungerade. Uh.

Fredagen var kommen. Upp till jobbet. Jobba, jobba, jobba.
Väl hemm från jobbet körde jag ett träningspass med Emelie och Anna-Karin (bild), som AK's PT skräddarsytt till henne. En rejäl genomkörare för kroppen, gott.



Efter det var det dusch och tacos som gällde. Sista middagen med gänget. Iaf sista middagen med Mathias i sällskapet. Mycket tråkigt. Men kvällen var rolig. Vi var ju tvungna att vara sociala nu när ingen av oss kunde sitta vid datorn.

På lördagen gick vi upp, åt en god frukost innan det var dags för oss att köra in Mathias till tåget. Vi var både ledsna och sura över att han skulle åka. Kan säga att vi fortfarande tror att han bara skojar med oss och att han snart kommer dyka upp igen. Det är alldeles för tomt och tyst här just nu nämligen. KOM TILLBAKA DIN CHILEKORV!



På kvällen låg vi i varandras sängar och pratade skit. Sen fick jag för mig att organisera om i mitt rum. Nån form av garderob/klädförvaring har ju saknats länge så varför inte komponera ihop något eget?
Efter många om och men så fick jag möblerat om OCH hittat mig en funtionabel klädhängare på vinden.

Voilá.

Före. Mellan (krigs/katastrofs-område). Efter



På bilden ser ni även min nyfunna vän. Min stora kärlek. Min underbara älskade. Hälsa Bodil välkommen till familjen! Henne hittade jag på en loppis som vi besökte i söndags (wow vilken fin övergång ifrån lördagen). Jag kände att jag var tvungen att köpa henne och hon kommer få en helt egen plats i min walk-in-closet som jag ska bygga när jag kommer hem. Så mina sista matpengar blev en skyltdocka, rätt bra prioriterat va?
(Bodil blev förövrigt söndagens 'bus' då vi satte henne på en stol i köket i väntan på att Östersundarna skulle komma hem ifrån deras helg i Sverige. Vid midnatt öppnade dom dörren och tände lampan och där satt Bodil med en kopp kaffe vid bordet, gissa om dom blev rädda? Tihi)



Igår hade vi blivit lovade att internet skulle funka. Blev otroligt, sjukt, äckligt besviken när jag kom hem efter jobbet och insåg att det fortfarande låg nere. Jag som hade bestämt mig för att fixa biljetter till Pink och åka ner till Oslo och njuta av hennes ljuva stämma. Har nämligen planerat det ett tag. Tänkte fixat förra veckan. Förde duktigt över pengar till mitt svenska konto i början av förra veckan, tar ju ett par dagar när man skickar till utlandet. Tänkte köpt i torsdags men ja, internet funkade ju inte då. Tänkte köpt i fredags, internet funkade inte då heller. Så jag var väl lite väl optimistisk och tänkte att 'imon kan jag köpa'.
Så igår la jag mig 21.00 i ren frustration. Kan ni tänka er? KLOCKAN 21???!?!? Låg och var ledsen som en liten bebis tills min ledsenhet övergick i ren ilska. Låg och bet ihop mina tänder och slog knytnäven i kudden (hade önskat jag kunnat säga att ironin flödade just nu, men tyvärr inte). Var helt enkelt en mkt jobbig kväll. Låg där och insåg att en av mina få favoritartister sjunger röven av sig 12 mil bort, gah.

Men men. NU sitter jag här. Bodil bredvid mig. Allt som det ska.
Resten av veckan jobbar vi 7-17. Kommer bli segt. Ännu segare att vi även jobbar lördag MEN det är ju därför vi är här, för att jobba, så bara att köra på. Kan även behöva lite extra klirr i kassan nu när jag sysselsatt mig med alldeles för många telefonsamtal de senaste dagarna så räkningen börjar smyga upp mot 3000 när halva månaden gått. Så, lite övertidstimmar kan behövas..
Hey ho.

Får se när nästa uppdatering kommer...
Ska inte dröja lika länge till nästa gång, lovar det.
Hej sålänge..

Kommentarer
Skrivet av: Indi Bling

3000 i tel-räkning .. ja du det är bra lurigt ibland det där med telefonsamtal

2009-11-10 @ 20:50:42
Skrivet av: Elin

Ja du, I've had the feeling, var strömlös här i 8 dgr för någon vecka sedan, laaagom kul ska jag säga!!! Men du, kämpa på nu, är ju inte alltför lång tid kvar nu. Kämpar du så kämpar jag. Med min sinnessjuka tenta, men jävlar anamma va jag ska klara det. Å sen ska vi ställa till med världens fest :D Saknar dig, fina, fina vän.... Knus!

2009-11-10 @ 21:12:08
Skrivet av: LinnéaK

Elin, underbara Elin!

Dina peppande och goa kommentarer får en alltid på lika bra humör. Tänkte allt på dig häromdan. Undrade hur allt gick för dig och så, sen kom jag ju på att SJÄLVKLART går allt hur bra som helst, det är ju Elin vi snackar om :)

Förstår att det är mkt nu, men snart är det värsta över och ja, då blir det fest!

LÄNGTAR!

Saknar dig baby!

Klem!

2009-11-10 @ 21:29:14
URL: http://liinneak.blogg.se/
Skrivet av: Anlo

Oh tur att du kom igång igen, undrade vad som hänt. Jag blev änna orolig när jag inte kunde läsa vad du har för dig!!!Kram Anlo

2009-11-10 @ 22:20:29
Skrivet av: prisikin

säger hej till Bodil! Är hon sköjig å trevlig? ja jag änna undra vart du tagit vägen...

2009-11-10 @ 23:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback