Cuba, dag 9. Det blir aldrig som man tänkt sig :)



En hälsning ifrån the Khalil muppets. Ohlala.

Det har varit ett par bra dagar i värmen här nu! Idag var det tänkt att vi skulle dra till stranden, som vanligt, men Maria-Rosa hade andra planer serni. Hon ville ta med oss till Capitolio, en gigantisk byggnad mitt i stan. (googla för jag orkar inte lägga upp bilder ;P ). Hon ville att vi skulle gå in och se oss omkring och varken jag eller mamma var jätte upplagda för oförståelig konst, men det fick det bli ändå eftersom vi inte kan säga nej. Haha. Så vi gick där inne och beklagade oss över hur tråkigt vi hade ungefär haha.. Nädå, så illa var det kanske inte men det var inte riktigt vår plan med dagen, men nu har man sett Capitolio. Bocka av i livsboken. Oj har jag en livsbok? :O Det visste jag inte ens själv! Men nu när jag tänker på det så finns det ju några saker man måste göra innan man dör, så det är väl det jag menar med ’livsbok’ då antar jag. (Bara det att ordet låter en miljard mkt töntigare än nåt annat.) Åka till NY, lära mig surfa, åka till alla grekiska öar , vli rik, och skriva en bok är en pytteliten del av sakerna jag ännu inte bockat av än, men det kommer. Livet är långt. Har börjat på min bok iaf. Det är sjukt vad mycket inspiration man får här nere. Så nu har jag skrivit en hel massa sidor i min bok som jag ska trycka i ett enda exemplar som jag sen ska ge bort till mig själv om några år när den är klar, kul va? Nä nu blir det flummigt här känner jag. Solen har gjort sitt idag tror jag. Jag och mamma har nämligen suttit mitt i stan och solat i massa timmar idag, efter att vi kollat på all konst i Capitolio. Ingen mat och inget vatten i solen. SMART av oss! Så man är lagom seg i skallen nu. Tror jag ska göra det som Frida, mamma och Maria-Rosa gör just nu; VILA!
Ikväll blir det utgàng, salsaklubb. Mer om detta imon.

Kommentarer
Skrivet av: Evy

Hoppa äver det kulturella de är ju inget för er! Ni kan ju inte komma hem som blekfisar. Frida har verkligen en fin bränna. Tycker hon i mitten borde sola varje dag,hon ser lite blek ut, haha

2009-03-25 @ 07:46:02
Skrivet av: moster lisbeth

Oh, vad bra att det kom en bild på er, för jag måste erkänna att nu börjar jag att längta efter er.

kram

från libban

2009-03-25 @ 13:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback