Cuba, dag 12. Music music.

05.29 ’Det blir utgång men lugnt ändå’. Sure. Den kombinationen fungerar inte så jätte bra här.

Vi gick till parken och mötte upp Fridas kompis Kayel ifrån Canada. Trevlig person. Vi tänkte gå till nåt ställe han tyckte vad bra men när vi kom dit var det stängt. Vår vanliga otur. Gick istället till det stora hotellet i centrum där vi var sist i förhoppning om att det skulle vara ’biiiiig party’. Denna gången var det dock big party, roligt. Vi satt där några minuter innan Frida hade fixat en karaokelåt till mig. Phu. Jag hade verkligen ingen lust, men man får ju ställa upp för laget så där stod jag med micen i handen och sjöng. Klagar iof verkligen inte för varje gång jag gör det förvånas jag över hur mkt jag älskar det. Låten tog slut och plötsligt blev jag uppdragen på scenen. Det var tydligen en tävling som min kära syster ’anmält’ mig till. Ibland är det verkligen jobbigt att inte förstå språket haha. Så där stod vi som sjungt och publiken skulle rösta fram en vinnare genom att skrika och applådera så mkt som möjligt. En efter en fick gå av scenen och tja, jag vann! :D haha. Roligt. Vinsten resulterade i gratis Mojitos, ohlala. Där rök min sk lugna kväll..
Vid 3 gick vi därifrån till ’vasaparken’ som jag kallar det. Folk satt och spelade gura och hade det gött. Vi satte oss där med. Efter några minuter hade jag en gitarr i min hand och satt och sjung och spelade. Cubanen, som spelade sjukt grymma gitarrsolon, fixade en gitarr till och han körde små fills å så samtidigt som jag sjöng och spelade. Åh, va roligt det var!  Film kanske kommer om jag orkar fixa senare :;P.
En väldigt rolig och bra kväll. Höjdpunkten måste ändå varit när Kayel lärde sig säga ’Fin glesbygdskavaj’ till mamma. Muahahahaha. Riktigt roligt.

Sängen kallar.

Kommentarer
Skrivet av: Mia

Vem är förvånad att du vann? Iiiiinte jag för du är bäst :) Världens bästa livscoach med men tyvärr så händer ingenting i mitt liv så nu vet du det. Trist! Vet inte vilken gång i ordningen det är jag säger det men shiiiiit va underbart ni har det och vad avundsjuk jag är! Och fina kort, både på er och på allt annat :) Är det en vecka ni har kvar nu? Har du fått mersmak? Saknar att ha dig i samma land (L) LOVE

2009-03-29 @ 09:50:12
URL: http://baralitebitter.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback