Nyårsafton.

Då är frågan, återigen, om man ska ta tag i en maffig sammanfattning och summering av det gångna året... Det brukar ju vara ganska så roligt att rota i gamla bilder och texter och se att man faktiskt hunnit med en och annan rolig sak. Skulle kunna rota i mitt arkiv. Skriva om trippen till Cuba, skriva om våra galna upptåg i Stockholm, grymma konserter man kollat in, roliga händelser under min vistelse i Norge, inflyttning på vårt nya kontor, ja börjar man bara tänka lite så blir listan väldigt väldigt lång. Trots min alldeles för långa lista präglas tankarna av 2009 av ett enda namn som kan få mig att både skratta och gråta. Hur jag än vrider och vänder så slutar jag där. Fruktansvärt irriterande. Därför har jag bestämt mig för att skita i allt var återblick heter och för att inte lägga så mycket energi att blicka bak. Kör en riktig klichégrej och säger istället att kommande år ska bli utöver det vanliga.
Oj, är jag precis som varenda kotte runt om i detta avlånga land just nu? Tror att livet kommer förändras bara för det står 2010 i almanackan? O nej, absolut inte. Vet att det definitivt krävs mer än ett nytt nummer i agendan för att livet ska bli kul och intressant. Har redan börjat känna en fin skillnad, kommer helt enkelt bara fortsätta på det jag har lyckats bygga upp nu. Ta tag i lite mer saker och nå nya små mål. Fantastiskt. Nu kommer jag helt enkelt rasera ovälkomna namn i skallen, tänka på saker som är värda att tänka på, kämpa på och festa ihjäl mig ikväll med gamla gänget och starta det nya året med den värsta bakfyllan man någonsin kan drömma om. Spy, bakfyllemat och själmordstankar.
Vi börjar så, så ser vi vart vi hamnar.
Go, go, go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback