Linnéa from Brazil.

God morgon. Hoppas ni sovit gott! Det har jag, trots att luftmadrassen ala Biltema läckt lite luft under natten.
Igår startade vi kvällen hemma hos Emma&Casper. Tog något att dricka innan vi gick ner till Elins jobb för att käka lite. Fint ställe! Där blev vi sittande ett tag innan vi gick vidare..

Hamnade på ett schysst ställe där dom hade goda drinkar. Vi hamnade brevid två 60-åriga affärsmän ifrån Iran (ja mamma, jag hör att det kanske låter dumt och anigens naivt detta, men så var det absolut inte) som prompt ville bjuda på allt vi köpte. Så, varför inte? Men dom stackars gubbarna blev nog lite trötta av spriten efter ett tag och tackade för sig och gick.

Vi satt kvar en stund och helt plötsligt, från ingenstans kommer det fram en kille till mig och säger: 'Shtääde lite buuude mäde före rode meeene uule snyyle buuuure sa kuuuuue defooo muuuue beotuuue, är dii okay fo dii?' Jag tittade på Elin som satt på andra sidan bordet (dvs alldeles för långt bort för att höra vad killen sa) i hopp om att få lite tolkhjälp. Hon började bara skratta i och med att hon vet hur kasst jag förstår. Jag vänder mig till killen igen och säger snällt ' I don't understand, I'm from..... Sweden'.. Hörde själv hur dumt det lät. '..I'm from Sweden'. Precis, då borde jag kanske förstå NÅT av orden han gurglade ur sig, men icke. Jag kanske borde utnyttja mitt o-svenska utseende lite och nästa gång dra till med ' I'm from.. Brazil' eller nåt. Det låter ju inte lika konstig då faktiskt, mer okey att inte förstå språket då känner jag.. Ska tänka på det ikväll helt enkelt.

Nä. Lite bilder kanske?

 
Ut med er!                                                                                   I Emma & Caspers nya snygga lya.


Längs med ån.

Elins jobb. Kvällens restaurang. Tummen upp!

Elin och Emma, fina som vanligt.
  
Jag bjuder på min finaste skel-pose.                                Martin och ölen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback