Århus dag 1. Bulle-land?

Första dagen här i Århus har än så länge gett mig ett mycket positivt intryck. Mysig medelstor stad. Fina hus, bra affärer, trevliga människor. Eller stopp ett tag! Människorna ser trevliga ut (dom ler ungefär), men säger nån någonting till mig kommer jag på mig själv stå och rynka med pannan, koncentrera ögonen och se allmänt förvirrad ut. Jag förstår inte ett ord! Så dom kanske i själva verket är dumma i huvudet, vad vet jag? Elin och Emma har skrattat lite åt mig idag, men jag förvarnade dom imorse; Har ni aldrig sett nån som är kass på Danska så lär ni märka det denna helgen. Schpeeenenede.

En annan sak jag redan lyckats lägga märket till är att, om man inte redan har ett barn, så har man en bulle i ugnen. Det är inte bara bagerierna som har tusentals bullar att erbjuda.. Var och varannan tjej/kvinna/dam/tant/flicka är gravid. Jag börjar få för mig att det är nån epedemi, som fågel eller svin-influensan. Det kanske är nåt i luften?
I så fall får jag göra som kineserna, ta på mig ett munskydd och hoppas på det bästa. Om det inte redan är försent förstås. Det lär vi i så fall märka om 9 månader om inte annat........ :O

Här kommer lite bilder ifrån vår underbara dag. Enjoy.


Jag och Elin tjuvstartade med vår sjukt goda frukost vid ån imorse. Mumma!

Den godaste müslin jag käkat. Tummen upp!


I centrum efter frullen, därav myskläderna på fröken Khalil.

Dagens ihärdiga fotograf.

Här har ni Elins mysiga place. Lantligt mitt i stan, hur bra som helst!

Nu väntar min goda lunch. Sportknäcke & feta,  mkt mkt gott!                              

Där har ni dagen än så länge.
Återkommer.

Kommentarer
Skrivet av: anlo

Den goaste musli jag käkat....håll i kameran annars blir det bara kort på Emma.

2009-08-21 @ 15:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback