Havanna. Havana. Habana.

Då var man hemma igen efter tre grymma veckor som gått alldeles för fort. Havanna är verkligen en stad som jag vill uppleva igen, det är en stad som man förmodligen aldrig kan utforska helt. En stor stad där man i princip kan göra precis vad man vill. Det är nu när jag är hemma igen som jag verkligen känner av att jag vill tillbaka, här är allt så tyst och stelt. En kombination av Cuba och Sverige hade blivit ett perfekt land att leva i. En önskan som aldrig kommer att slå in.
Jag kan i alla fall konstatera att Havanna gjort ett positivt intryck på mig. Att gå på de oändligt långa gatorna och bara titta på folk, hus och bilar skulle man kunna göra i timtal, vilket vi även gjort. Att göra detta samtidigt som stadens tusen lukter tränger sig in i näsan. Allt från nybakt bröd och kakor till sopor, hundskit och avgaser som de gamla bilarna spyr ut.
All musik som hörs över allt gör ju att man ständigt går runt och är på gott humör, vem blir inte glad av gatumusik?
Nä, som sagt. En av mina bästa semestrar faktiskt!

Staden.


Stranden.



Folk och övrigt.



Hoppas ni fått en liten bild av hur min semester varit :)
Kan bara sammanfattas på ett sätt; underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback