Varning för bluff-företag!

Ett ganska tråkigt inlägg. Men jag känner att det är nödvändigt. Vill bara varna för ett företag som heter AcceptusFinans (även Acceptus ekonomi osv.). Det var det företaget vi valde att arbeta med i samband med att vi själva skulle öppna vårt bolag i england. Stod så bra på hemsidan att det endast skulle ta 24-48h från det att man gjort sin beställning tills dess att man fått sitt bolag. Så var inte fallet.  Det tog dom nästan en hel månad att ge oss vårt bolag och Kajsa (som en av de anställda kallas) skyllde på att det var engelsa helgdagar vilket jag sedan kollade upp och inte en enda engelsk helgdag hade infunnit sig de datum som hon påstod. Däremot var dom väldigt snabba med att ta betalt. Betalt för någonting man inte får. På hemsidan ser man följande:

Text kopierad ifrån acceptusfinans.se


När jag och Gustaf jämförde detta bolag med andra såg vi att de var väldigt billiga. 3900:- för 'engelskt Ab och svensk filial' .. Men vad fick vi? Jo efter en månad fick vi vårt engelska bolag(efter många om och men), men vår svenska filial skulle vi själva få ordna och betala, alltså 2000:- ytterligare. Dessutom har bolagsverket en handläggningstid på ett par veckor så det där med att få företaget efter max 48 timmar vet jag inte vart dom fått det ifrån.
När vi ringde och ifrågasatte priset och den vilseledande marknadsföringen på deras hemsida fick vi tills svars att det faktiskt är en tolkningsfråga. Så dom menade på att jag och Gurra hade tolkat oss till att en svensk filial skulle ingå i priset. Hmm. Hur hade ni tolkat ' Vår lösning kostar 3900:- och inkluderar ett engelskt AB och svensk filial'? Trodde ordet inkluderar bettydde att det ingick, men som sagt, det är ju en tolkningsfråga. Dom sa även till oss att 'när man köper en bil så står det ju inte exklusive bensin, den tillkommer ju ändå' .. Men hade det stått, när jag köpt bil, att det inkluderar bensin så hade det ju faktiskt ingått. Så den förklaringen håller väl inte jätte bra.
Dessutom är det så gott som OMÖJLIGT att komma i kontakt med företaget Acceptus. Dom svarar ALDRIG och ringer sällan upp. När man väl får tag på dom säger dom att dom har för mkt att göra eftersom dom har över 100.000 kunder. Även där ett mysterium, hur kan 3 anställda ta hand om sååå många kunder?
Nä, akta er för detta företaget!


Varning, varning, varning!
Acceptusfinans acceptus finans Acceptusfinans acceptus finans Acceptusfinans acceptus finans Acceptusfinans acceptus finans Acceptusfinans acceptus finans

Kommentarer
Skrivet av: kenth

hej har samma bekymmer det tog ca 7månader innan vid fick några papper ifrån dom,sen fattades det en massa papper så vi fick en massa anmärkningar på bolags verket.vi har skickat dom mail o ringt o brev

nu har det tagit 1.5år o vi har fortfarande inte

något bolag klart.deras ursäkter varje gång att man hamnat mellan två stolar.



den ursäkten börjar bli lite tröttsam med tanke

på att jag har mailat nu 24st mail. ringt ca20gånger

o skickat 4 brev.dom säger att dom inte fått någe

brev från oss o det är väldigt konstigt för vi skickade rekat.

2008-11-15 @ 17:10:50
Skrivet av: Anders

Jag är så glad och stolt över personer som dig att verkligen ta tag idet och varna folk offentligt! Jag var själv på väg att skapa ett sånt bolag då det låter fantastiskt. Så fort man hade några frågor om hur det går det sa han att dom inte kunde sitta och berätta allting gratis och att jag först skulle köpa och fråga sen, detta allt med en mycket nonchalant och oförskämd ton. Jag hade då magkänslan att avstå. Varning Varning vill jag även säga! Det finns flera bolag som gör samma sak och jag faktiskt tror dom jobbar ihop. Dom även ändrar namn ofta. Just nu försöker AcceptusFinans säkert att lura in fler på Blocket såg jag senast.

2009-06-06 @ 04:28:11
Skrivet av: Peter Eriksson

Hej

Har haft samma problem och nu har Acceptus Ekonomi eller Acceptus Finans försvunnit, deras hemsida är nersläckt.www.acceptusfinans.se



Vet att någon av dom lagt upp en ny sida: bolag24.com



Håller med, akta er för Acceptus i alla deras former. Jag blev blåst, men har fått hjälp av av ett annat bolag. Men det blev en extra kostnad, tråkigt.

2009-08-21 @ 09:35:44
Skrivet av: Marie

VARNING!



Acceptus Finans verkar ha bytt namn till f-24, domänen ägs av samma företag Datamakers Adb-Utveckling AB. Sidan är precis den samma



http://f-24.se/

2009-10-23 @ 16:20:55
Skrivet av: alexander lindquist

hej jag köpte mitt bolag genom acceptusfinans lindquist service ltd det finns registrerat också jag har fått alla handlingar från dem, bäst vore att ringa personligen Lars-Åke själv för då kommer man fram å får svar på sina frågor. Ni kan kolla på www.companieshouse.gov.uk sök till höger på fliken och skriv in mitt företag så ser ni att det är aktivt och mitt company number är



Name & Registered Office:

LINDQUIST SERVICE LTD

ACCEPTUS FINANS ACCOUNTANCY HOUSE

4 PRIORY ROAD

KENILWORTH

WARWICKSHIRE

CV8 1LL

Company No. 06660066

2009-10-25 @ 11:20:38
Skrivet av: byggjens

till alexander lindqvist, jag har sökt lars-åke men har jobbar inte kvar på acceptus eller f-24.se

2009-11-02 @ 17:32:39
Skrivet av: Bodil Larsson

f-24.se och LTD deklaration,och Anders Karlsson är det samma skurkar som ligger bakom, som tidigare hette Acceptusfinans VARNING VARNING

Finns inte längre någon styrelse i Datamakers som ägde Acceptus, vi kommer att bli blåssta på all hjälp och du måste själv ta reda på så ditt bolag ointe blir försatt i konkurs och i UK få du stora böter om du inte lömnar in uppgifter i rätt tid och ordning. Polisanmäl och stoppa all vidrae försäljning via Blocket, fattar inte att de får fortsätta. BL

2009-11-04 @ 11:28:39
Skrivet av: alexander lindquist

hej igen tråkigt å höra, ja jag får ingen kontakt längre av f-24 och acceptus finans. jag ska flytta över mitt företag till http://www.starta-aktiebolag.se/ och beställa en trygghetsgaranti dom litar jag på nu. Bra support också rekommenderas varmt.

2009-11-04 @ 13:07:43
Skrivet av: johnny

jo man kunde få hjälp att fakturera men det har bara strulat .man blev blåst på en del pengar är det någon som vet var anders karlsson bor vill träffa han personligen

2009-11-15 @ 19:35:36
Skrivet av: Alexander

LTD-deklarationen.com skall ha 4100:- för annual return med engelsk adress i england. och den som svarade på detta mail var en som heter Lars så det måste vara Lars-Åke. Anders Karlsson svarar bara när han vill har jag märkt, ingen idé å emaila han tar flera år innan han svarar. Jag skulle aldrig ha startat bolag med F-24 skulle ha gått till Argentus Gruppen direkt som kunde ledsaga mig bättre.

2009-11-24 @ 18:53:25
URL: http://www.starta-aktiebolag.se
Skrivet av: ROS

Hej Alexander



Jag har talat med Lars-Åke och han jobbar inte kvar, han arbetar med bolag nu också och dom tar drygt 2000 kronor för adress och annual return och då blir det dessutom korrekt gjort och snabba är dom också. Företaget han jobbar på heter bolag24 och finns i bromma. www.bolag24.com

2009-11-27 @ 20:35:13
Skrivet av: Alexander

Konstigt först jobbade Lars-Åke på Acceptus Finans sen F-24 har dom startat upp ett nytt nu som heter bolag24?? dom verka gilla namnet med 24 i...



Skall man ha ett bolag som är seriöst så tycker jag man kan bättre investera i ett svensk aktiebolag. För om man bor i sverige varför skall man då ha ett bolag i england? Jag vet inte hur jag skall avregistrera detta som för det kostar bara massa pengar helt i onödan.



2010 skall man kunna registera AB bolag med en insats för 50,000 istället för dom där 100,000. Så kan då den som satt in 100,000 ta ut dom där 50,000:-?

2009-11-28 @ 23:05:03
Skrivet av: Alexander

Hej igen lite nyheter jag har pratat med Lars-Åke som jobbade på acceptus finans förut, han jobbar nu på bolag24.com jag sa jag ville flytta över mitt bolag till bolag24.com det skulle han bjuda mig på! Och Argentus Gruppen skall ha 1100 för en ltd flytt till dom. Så jag tänkte blogga lite här om bolag24.com dom är verkligen seriös, dom ringer när man har problem. Anders Carlsson på Acceptus finans är ingen höjdare att svara i telefon, varför dom bytte namn till F-24 var därför dom gick i konkurs, dom betalade inte ens sina anställda löner. Nu finns det någon på blocket som bodil säger här LTD-Deklaration.com som annonserar, det står i själva annonsen "jag pratar inte svenska, jag är en engelsk revisor" sen när man mailar denna så är det en svensk som svarar och vill ha pengar för att utföra jobbet på 4100:- låter det seriöst eller rimligt? Jag skulle inte tro det alltså. Jo jag skulle få amortera skulderna på bolag24.com för 500 kr i månaden också sa Lars-Åke jag tror inte jag skulle få det nånannanstans. Han skall hjälpa mig med konto i england också och med company debit card. Å det skulle kosta 2500 och då behöver man inte resa till England. Men det skulle jag också få amortera på med. Enligt argentus gruppen så måste "man resa till england" för att fixa ett bankkonto. Så dom ljuger också, jag tar tillbaka det att jag rekommendera dom. Jag tror inte att man ska investera ett estlänskt bolag i en öststat som har massa brottslighet och styrs av maffian. Och dom skriver att det är så lätt att köpa firma bil därnere registrera den i estland och sen slippa förmånsvärdet i sverige. Det tror jag inte ett dugg på. Jag hörde att Cajsa på Acceptus Finans som satt i telefon reception också fick sluta för hon inte fick någon lön också. Jag tycker Acceptus Finans el F-24 eller LTD-Deklaration.com skall byta namn till Buffel & Båg AB



Bolag24.com känns mer seriöst för mig eftersom dom erbjuder amortering bättre än nån annan. Så det blir Bolag24.com som någon nämnde här före mig. Ja det kostar 2000 för dom skall skicka in papperna på bolaget men det är det väl värt. Andra bolag skall ha mellan 4000-7000 spänn...

2009-12-01 @ 15:50:58
URL: http://www.bolag24.com
Skrivet av: Anders

Ja, det handlar väl som vanligt oftast om att somliga utnyttjar andras okunskap eller oförmåga att undersöka saker ordentligt. Själv undviker jag svenska mellanhänder och går direkt på källan (sparar oftast minst 50-80% av kostnaden.) Jag använder mig av ett engelskt konsultföretag som erbjuder en rad tjänster- bilda Ltd t.ex kostar 50 pund.De har revisorservice etc, etc

2009-12-07 @ 08:08:13
Skrivet av: Peter Eriksson

Kan bara säga att vi har två bolag i Estland som vi bedrivet verksamhet i under fyra år. Vi har tre företagsbilar som vi kör dagligen i Sverige. Det Alexander skriver om Estland låter mer som han sett för mycket på TV deckare. Vi köpte våra Estniska bolag av Argentus Investment och det har fungerade utan problem och vi har även använt deras bokföringsservice i Estland. Supporten från Argentus i Estland var var över förväntan, vi hade två svensktalande Estländare med oss till banker, skatteverket, leasing och bilverket och efter många besök i Estland har vi inte stött på någon maffia :) Kan rekomendera Argentus vi har precis köpt ett Svenskt AB av dom också utan att behöva lägga upp 100.000 kr.

www.starta-aktiebolag.se

2010-01-16 @ 11:33:15
Skrivet av: Hanna

Hej!



Är det någon som vet hur man avregistrerar ett engelskt LTD? Acceptus vill ha 1500, vilket känns jävligt surt då vi hadde massa problem med att ordna filial...



Tack på förhand!



/Hanna

2010-01-28 @ 00:28:41
Skrivet av: Jenifer

Hej!

Kan du inte sälja det eller överlåta till någon som vill öppna en filial. Jag vet inte vad jag ska tro om inläggen. Det ser ut som om alla inläggen har med samma skojare att göra och gör reklam för sig själva. Argentus t.ex står ingenting om vilka som bildat företaget och hur och var man kan hitta konkret fakta om bolaget. Det står bara något som vem som helst kan skriva ned för att göra business. Det borde finnas en klar dokumentation om företaget så att det går att få fram fakta. Vem som helst kan skicka in här och säga dom va jätte bra och dom hjälpte mig si och så och det här kan vara de som arbetar på respektive företag själva som skriver om sig själva.// Jenifer

2010-03-16 @ 00:12:33
Skrivet av: Anonym

Bolag24.com är bäst nej peter jag ser sällan på tv deckare, men du verkar föredra sånt eftersom du drar upp det och anklagar mig för att jag ser på dem.



Argentus lovar för mycket men inget händer...Men du kanske har inbillat dig i din fantasi att dom är skitbra.

2010-03-20 @ 15:46:08
URL: http://www.bolag24.com
Skrivet av: azad singh

bolag24 är bara bluff.

2010-06-28 @ 17:20:08
Skrivet av: Annad

Jag har köpt lagerbolag av bolag 24 när jag startade mitt café på kungsholmen, gick jättesmidigt



Anna

2010-12-14 @ 11:37:48
Skrivet av: Bojan

Verdungroup verkar också vara skojare enligt min erfarenhet. registrerade bolag genom dem i england. Det tog mkt längre tid än lovat.

Det uppstod saker som de inte hade koll på , vart papper skulle hän osv. Som om det var första gången

liksom :/

Sen beställde jag ett bankkonto av dem och betalade 500 GPB för tjänsten som bara skulle kräva passkopia och adressbevis - inget annat enligt Verdun !

Nu visar det sig att de kan inte leverera tjänsten som utlovat och att betala tillbaka pengarna svarar de inte ens på - jävligt oseriösa måste jag säga. AKTA ER FÖR VERDUNGROUP !!

2012-01-13 @ 10:11:08
URL: http://verdungroup.se
Skrivet av: Davod

Är det någon seriös som kan rekomendera ett bra företag osv? Jag vill starta upp ett ltd med svensk filial, men många bolag verkar vara bluff och båg..



Tack för svar mvh!

[email protected]

2012-01-21 @ 01:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback