Naturligt ska det va!

Nu när sommaren snart är här och man börjar smörja in sig med diverse krämer så blir huden inte bara mjuk och fin utan även väldigt bortskämd. Det är ju bra. Det som är mindre bra är att vissa krämer får huden att bara vilja ha mer och mer, vilket jag märkt nu. Har glömt av det där med kräm ett par dagar och min hud blev torrare än någonsin. Såg verkligen hemskt ut.  Så vad gör man då?
Igår tog jag till mig ett tips som säkert många redan gjort. Fick höra det häromdagen ifrån en som precis gått en 'hudkurs'. Hennes råd var olivolja. Eftersom jag skule iväg igår kände jag att olivolja kanske inte lockade jätte mkt eftersom den har en tendens att lukta rätt mkt. Så istället tog jag rapsolja, som knappt luktar nånting, men som faktiskt funkade jätte jätte bra! Och idag avslutade jag duschen med Natusan Baby Oil, den luktar gott dessutom. Man känner verkligen att detta är BRA grejer. Huden mår verkligen bra och blir inte beroende, som den ibland kan bli.. Så det är verkligen ett tips för er med torr hud; OLJA!
Fick även ett annat tips och det gällde peeling. Den absolut bästa kroppspeelingen är att krossa havregryn, blötlägga lite och skrubba detta på kroppen. Har inte provat detta ännu men tänkte göra det imon kväll innan vi åker till Grekland, så jag kan få en fin och jämn bränna. Ska bli spännande att se hur det funkar.. :)



Där får ni lite tips. Skadar väl aldrig?
Har ni några bra tips förresten? Man får aldrig nog...

Kommentarer
Skrivet av: Marika

ja det har jag hört innan om havregryn..jag har oxå testat kaffesump o olja o blanda det till en gröt..Man blir grymt len efterår..

2008-05-25 @ 20:36:01
URL: http://marika79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback