Varför lär man sig aldrig?

Dagen igår började som sagt på Bamboo. Blev Mongolisk buffe där kockarna lagade maten man valde ut 'live'.. Blev ett par cider och en shot.. Beställde lakritsshot men fick in nån varm kaffe shot toppad med grädde.. Hmm. Så kan det gå.. Efter Bamboo åkte vi till Frankes, en pub vid Munkebäck.. Helt okey faktiskt! Blev öl där med sen begav vi oss mot Kungälv igen.. Fick en impuls idé om att vi skulle spela Bingo, låter ju hur tråkigt som helst men vi hade hur roligt som helst. Tänk er själva. En halvtom Bingohall med 70 åringar som uppenbarligen inte har något annat för sig. Pinsamt. Men efter ett par öl så var man ju lite halvgo å då var det hur roligt som helst kan jag tala om. Speciellt när både jag och Daniel ropade Bingo och kontrollanttjejen  konstaterade i högtalarna att 'Bingo; stämmer ej' .... Vi kunde tydligen inte reglerna.. Komplicerat värre.
Vi åkte upp till Komarken. Stefan fick i sig några öl oxå.. Gurra kom ner så även Frida, Sara och Alexandra. Det är faktiskt riktigt bra med en taskig kvarterskrog eftersom det aldrig är några folk där..Så istället för att hyra nåt plejs så kan man bara gå dit och hänga - vilket vi gjorde igår.. Perfekt. Slipper stå i kö till baren, får välja vilken musik man ska ha och även hur högt det ska vara. Osv osv osv.. Tror ni fattar. Var väldigt väldigt skoj iaf!
Efter det gick vi till Ingers Plej's , där söp vi som bara den och gick när det stängde vid 1.. Jag och Alexandra satte oss i bilen för att avverka 2 timmars karaoke.. Himla roligt ! :D Lite övning skadar inte...
Gick hem och la mig.. Vaknade inatt och ångrade alla 10 lakritshotar och alla öl, allt vin och allt annat rinnande som passerat min strupe under kvällen.. Var  längesen jag spydde så mkt för er som undrar.. Å i morse sa jag till Stefan : "Jag ska aldrig mera dricka, å denna gången menar jag det.. Varför lär man sig aldrig?"  Det är väl ungefär så jag känner nu oxå.. Urk.
I vilket fall så hade jag väldigt skoj igår.. Så jag kanske får erkänna nu - trots att jag mår piss - att det fatksit var värt det! :)


Hörs.
LinnéaK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback