Nyhetens behag.. ?

Vad är det med oss människor och nya saker?
Varför är det alltid så tillfredsställande?..

Satt och funderarde på det igår faktiskt. Kollade runt på lite bloggar och hamnade tillslut på nyblivna mammors bloggar. 'Vi är världens lyckligaste familj nu, vår ängel är det bästa som finns' , ungefär så kan man läsa på ALLA dessa nyblivna mammors (o pappors) bloggar. Visst, jag förstår att det är hur mysigt och underbart som helst med en liten söt baby som precis tittat ut.. Eller förresten, jag förstår det väl inte eftersom jag inte har nån liten själv men jag kan mkt väl tänka mig! Som sagt, satt å funderade på det lite igår.. När tar denna lycka slut? För det gör den förr eller senare. Detta gäller ju självklart inte bara  nyblivna föräldrar gäller det mesta faktiskt. Tillexempel så gifter sig drygt 40.000 personer i Sverige varje år samtidigt som över 20.000 skiljer sig. Hmm. När tar den lyckan slut?
Jag tror man måste tänka steget längre om det verkligen ska hålla länge i ett förhållande. Tror jag....
Det ÄR inte lika spännande att kyssas efter 10 år som det är efter en vecka. Det ÄR inte lika spännande att träffas efter 10 år som det är i början.. Tror ni förstår vad jag menar. Jag tror oxå det är därför det just är 50% skilsmässor i Sverige. Folk vill prova nåt nytt, folk vill uppleva saker som är spännande... Det vissa kanske inte tänker på är att nyhetens behag snart blir till en vana i vardagen.. Det går fortare än man tror.. Så man borde komma på saker tillsammans som gör att man får den där känslan i magen igen även om man spenderat 10 år eller 1 tillsammans.. Det är väl kanske så de andra 50% tänker, vad vet jag?..
Skulle iallafall vara väldigt intressant att veta när nyhetens behag blir till en vana.. En vecka, en månad eller ett år? Jag ska börja fundera över det så kanske jag kan ge ett svar nån gång i framtiden...

LinnéaK

Kommentarer
Skrivet av: Marie

tack detsamma :) haha ja håller med dig lyckan borde ju ta slut någon gång men man måste ju skriva om lyckan hela tiden även fast den inte finns där så alla andra utanför kan få tro!

2008-01-24 @ 07:27:42
URL: http://marie.blogg.se
Skrivet av: patricia

gillar din blogg, du skriver bra !

2008-01-29 @ 00:24:06
URL: http://tinie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback