Lördagen den 21 februari, 2004.

God morgon.
Idag är det lördag och sol.. Jag och Stefan har  precis gått upp.. Igår var det lite folk här, Lollo, Lisa bland annat. Vi lyssnade på musik och satt å pratade. Mysigt.
Man är inte van att ha en 'egen' lägenhet som vi har för tillfället. Har ju fått låna Fridas lägenhet så det är jätte mysigt. Senare på kvällen gick vi ner och köpte en kebab på busstationen. En äcklig sådan..
Nog om gårdagen.
Lena ringde och väckte mig förut.. Tur var väl det annars hade vi sovit än..
Hon hade köpt världens godaste frukost till oss, snäll som vanligt! Så nu har vi pricis ätit och städat iordning lite.. Vi ska snart börja göra oss iordning för att sen gå upp till Komarken och köpa öl av Linus R som vi ska ha ikväll.. Det är ju nämligen fest på Bagarn ikväll.. Skoj skoj!

tick tack tick tack.. - några timmar senare-

Vi blev alltså klara tillslut. Gick upp till komarken i det fina men kalla vädret. Upp till Linus och fixade öl sen ner till Elin och Emma igen.. Jag sprang in hemma och hämtade lite saker inför kvällen.. Stefan hände inte med eftersom jag inte ville det. Ville väl egentligen inte ens gå hem överhuvudtaget eftersom jag och pappa inte var världens bästa vänner den tiden.. Men var väl tvungen antar jag..

image257

Efter att jag varit inne och fixat med det jag skulle mötte vi upp Stefans kompis Johan ifrån småland sen  gick vi upp till E&E.. Där var det lite folk. Efter en stund kom en leverans med Rebenschoppen (bilden till höger).. Det tillhörde vanligheterna att man drack sånt då, kostade ju bara 10kr / liter och var hur lättdrucket som helst.. I vilket fall så hade Emma slått på stort och beställt 100 paket, så det var bara att paxa och börja dricka.. Kvällen rullade på, vinet slank ner, folk blev fullare och fullare - så även jag.
Vi bestämde oss för att börja gå ner till stan och Bagarn. Sagt och gjort. Nu var det betydligt kallare även om man kanske inte kände det eftersom alkoholen hade en värmande effekt... Stefans kompis och Jonna, min gamla klasskompis, tog en mindre väg dit.. Kom tillbaka med en massa leksaker.. Dom hade varit inne i en lekstuga och roat sig.. hoho..
Tillslut kom vi fram till Bagarn. Fullt med folk. Vi betalade och gick in.. Hälsade på alla vänner och hade skoj.. Jag och Jonna gick iväg för att slå en drill. Gick några hus bort och satte oss vid nån trappuppgång.. Har ett svagt minne om att det var nån katt där oxå, hmm konstigt att man kan minnas såna småsaker.. Vi var väldigt onyktra båda två och konstaterade att vi tyckte om varandra väldigt mkt. Minns att vi grät och kramades, vad jag inte minns är varför. Men men.. Vi gick tillbaka till festen och in på toan. Där sniffade vi nån torkad ört eller nåt som var köpt på naturensdroger.se . Anagligen bara bluff men vi tyckte ju att det gav effekt och kände väl oss otroligt tuffa så vi gick ut och festade vidare..

Fest fest fest.

Tillslut tog det roliga slut och vi bestämde oss för att gå hem till Fridas lägenhet. Hittade Stefan och Johan, som förövrigt blivit utslängda ifrån festen av Mattias som trodde att dom inte hörde hemmad är :P haha..
Vi gick mot busstationen, tjafsade lite med ett turkgäng innan vi äntligen kom hem till Fridas lägenhet. Jag sa till Jonna och Johan ' Vi ska sova i vardagsrummet och vill inte ha nån på soffan så om ni vill sova här får ni sova på golvet i köket' . Snällt, verkligen! HAHA.. Dom lydde iaf. Vi gick och la oss, fulla som vi var. Hörde hur det fejades och grejades i köket. Jonna hade fått för sig att göra popcorn, gick väl inte så bra eftersom micron började brinna och popcornen blev svarta.. Istället rullade hon in sig i köksmattan och Johan hade en hemmastickad filt över sig samtidigt som jag och S låg i ett stort vardasrum, i en skön säng under ett varmt täcke.. Det är det vi kallar rättvisa..
Vi låg iaf i sängen och pratade.. :
'Jag gillar dig och du gillar mig, så jag undrar om vi kanske ska... hmm.. om vi.. om du vill alltså så... så kanske vi.. Ska vi försöka?'
Det var ungefär så det började.. Jag minns det så väl, TROTS alla Rebenschoppen, öl och konstiga örter..

image259 Fyra långa år sen!

Dagen efter var - som alltid - mindre rolig. Inte nog med att man var fruktansvärt bakis men när ens förbannade storasyster kom hem 4 timmar för tidigt INNAN vi ens hunnit vakna så kändes det sådär kul att heta Linnéa.. Det luktade bränt i hela lägenheten, det låg svarta popcorn i köket. Mattan i köket låg heller inte som den skulle eftersom det varit Jonnas säng.. Den hemmastickade filten som Johan hade sovit med var trasig och hela huset var en total mess. Vi fick två timmar på oss sa hon och stack igen. Jag fick ta tag i det, bakis som jag var.. Drog av Stefan täcket och öppnade balkongdörren. Han kunde väl inte bara ligga kvar och sova när vi hade en hel lägenhet att städa?
Tillslut blev vi klara och Stefan kom på att hans tåg snart skulle gå..
Vi gick ner till busstationen, kramades och sen sprang han till bussen.......

Det var ungefär så som det såg ut för exakt 4 år sen.
Då var man precis fyllda 16 och man hade mindre ordning på livet.
Det var väl egentligen då ordningen började.

Nu sitter jag här, fyra år senare. Stefan ligger med huvudet i mitt knä och snarkar.
Vi har redan bott i vår 'nya' lägenhet i ett år snart.. Katterna nanar också och jag och TVn är det enda som är på G.. Jag är iallafall väldigt glad.
Trots massa motgångar så har vi lyckats såhär långt. Trots att vi tillbringat nästan 40 tusen timmar tillsammans så blir jag fortfarande överraskad och glad över saker som han gör.
Trots att man tycker att fyra år känns jätte långt så vet jag ändå att detta ändå bara är början.
Början på ett långt liv tillsammans.
Jag skulle ljuga om jag skulle säga ett långt lyckligt och underbart liv tillsammans. (Förstå mig rätt. Menar inte att jag har ett olyckligt och sorligt liv) Det finns inga såna människor som lever i sånadär perfekta världar. Det finns inga par som aldrig tjafsar och bråkar. Det finns ingen som kan leva med en annan människa utan att någon gång störa sig, reta sig på eller haka upp sig på saker den gör.. Det är faktiskt såna saker som bygger ett förhållande. Det är inte rosa och gulligt jämt, hade det varit det hade det ju såklart varit jätte bra och lätt.. Men det är när något händer, när man tjafsat eller blivit sur som man verkligen får den där möjligheten att visa om sitt förhållande är starkt nog att hålla.
Det är DÅ, efter det tråkiga, som man vet att man inte är villig att ge upp..
Så det jag vill säga är bara att jag är glad att vi kommit så långt som vi gjort och jag ser fram emot fler timmar, roliga och tråkiga, tillsammans med dig. Även om inte varje minut av ens liv är lyckligt och underbart så finns det iaf stunder som man känner verklig lycka.. Lycka som jag aldrig hade kännt om jag inte haft dig..

dinLinnéaK

image258



Kommentarer
Skrivet av: Therese

oh , man blir kär av er . lite tårögd blev jag allt !

kul att läsa om "fjortis" tiden igen . fick en liten flashback - roligt !

väldigt gulligt skrivet iallafall . ta hand om er !

2008-02-21 @ 21:18:16
Skrivet av: LinnéaK

Va söt du är :)

Ja det är allt roligt att tänka tillbaka ibland! HAHA..

Tack för kommentarerna..
Ha det fint så hörs å ses vi ! :)

2008-02-21 @ 22:04:04
URL: http://LiinneaK.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback