Skönhet?

Är du en skönhet?
Är jag en skönhet?
Enligt dig kanske du är det men inte jag det.
Enligt mig kanske jag är det men inte du det.
Enligt mig kanske du är det men inte jag det.
Enligt någon annan är ingen av oss det.
Enligt ytterligare någon är jag det men inte du det.
Enligt någon helt annan är du det.
Men inte jag.
Eller, är det verkligen så?
Har man ens någon egen vilja om vad en skönhet egentligen innebär?
Media ristar in i våra hjärnor att 'så här ska man vara, så här ska man göra och framförallt så här ska man se ut för att passa in'.
Att små barn som knappt lärt sig läsa springer runt med stegräknare och att små barn som knappt vet vad kilo betyder är ledsna över att dom är tjocka är ju helt grisigt.
Är det rätt att tjejer som väger 55 kilo ska ha dåligt samvete för att dom äter en kexchoklad?
Eller en pizza?
Kebabtallrik?
Jordnötter?
Chips?
Godis?
Gräddsås?
Potatis?
Pasta?
MAT?

Visst, övervikt är idag en folksjukdom.
Men vad är då inte folks HEtS om att äta rätt och att ständigt passa in?
Är inte det NOG så sjukt, EGENTLIGEN?

Sjukt.
Men normalt?
Eller?.........

                                  
                                   Lätt att vara snygg.. Egentligen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback