Ibland är till å med jag dum ;)

Ibland är man fruktansvärt trög alltså. haha
Vi satt å prata lite om hur det var att jobba på sjukhuset, eftersom både jag och Alexandra varit där så vet vi ju lite iaf. Jag kom att tänka på en sak som jag tyckte var lite konstig när jag var där..
Som ni alla säkert vet så finns det ju som små 'larm' som piper om någon behöver hjälp osv.
Sen finns det nåt som kallas akutlarm, det fick jag lära mig när jag var där.
'När akutlarmet piper så MÅSTE du springa till den avdelning som tavlan visar och hjälpa till där'
Det fick jag klart för mig när jag gick brevid.
Tänkte inte mer på det.
Men igår när vi pratade frågade jag Alexandra;
'Vad ska jag göra om dom larmar från en hjärtoperation tex? , jag vet ju inte vad som ska göras?!?'
Samtidigt som jag sa det kom jag på hur dum jag är ibland. haha
Klart att jag inte ska springa runt på hela sjukhuset och hjälpa till överallt, när som helst och hur som helst.
Akutlarmet gäller ju såklart bara de 4 psyk avd. på sjukhuset. (Det var på psykavd. jag jobbade ifall någon missat detta)..
Så nu kan jag vara lugn nästa gång jag jobbar.
Inga tunga operationer för mig inte..........

LinnéaK i ett nötskal

image118 Det gäller att vara förberedd på sitt nya jobb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback