No stress, no no stress



Jag hör en klocka som tickar och blir på så sätt påmind om tiden som jag så ofta förtränger och förglömmer. Jag kommer på att den senaste tiden varit ganska tidlös för mig. Och då menar jag inte tidlös som möblerna på IKEA utan tidsfri. Tidsobehindrad, tidsren, tidsobunden, tidfrigiven, tidsbefriad, för att nämna några påhittade ord.
Jag tycker och tror mig kunna säga att jag vet att det är hälsosamt. Precis som att sova minst 10 timmar per natt, äta morötter och dagligen höja pulsen. Tycker det borde ingå i en utav riktlinjerna i boken människans väg till ett hälsosammare liv (som det säkert finns närmare 70 böcker som heter, MINST); att leva mer tidlöst. Man kommer när man kommer, gör det man ska när man vill och har möjlighet istället för att göra allt man ska OCH dessutom känna en stress inombords som tär. Usch!

När jag blir stor ska jag köpa en ö och starta ett land.
Förstår ni hur bra man kommer må där?
Det förstår jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback