Love is in the air

Ett smakprov.

jag höjer ett långfinger åt kärleken som aldrig går som man vill
det är precis som att alla dessa överraskningar på något sätt hör till
jag höjer ett långfinger åt kärleken och alla som tror att den är sann
för förr eller senare går det åt helvete när man väl äntligen funnit varann

ni kan kalla mig bitter
själv säger jag realist
men med facit i hand ser jag att livet kommer stavas solist
ni kan kalla mig bitter
själv säger jag realist
men med facit i hand ser jag att livet kommer stavas solist

när jag fyller hundra kommer jag säkert skratta åt det här
då när jag sitter bredvid mannen som i flera år hållit mig kär
mannen som då döden mött och till livet sagt farväl
mannen som älskat både min kropp och min själ

när jag fyller hundra kommer jag säkert skratta åt det här
men det dröjer tills den dagen, nu är nu och här är här

ni kan kalla mig bitter
själv säger jag realist
men med facit i hand ser jag att livet kommer stavas solist
ni kan kalla mig bitter
själv säger jag realist
men med facit i hand ser jag att livet kommer stavas solist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback