Som jag hade dig förut

Efter att jag bläddrat igenom tvns 16 kanaler kan jag fortfarande inte begripa det. Jag kan inte begripa vad det är med tvns värld som lockar och styr vissa människor vardag. Det enda jag uppskattar med min TV är det oregelbundna ljuset som skapas vid sidan av det jag gör. Sen vad det är för program eller kanal, det spelar mindre roll. Ingen roll alls faktiskt.

mute

Jag fastnar en stund bland all inspirerande musik som i princip skulle kunna bilda en oändlig playlist. Det finns så mycket. Och det inspirerar.
Vem blir det som får sjunga för mig i mitt vardagsrum inatt?



Om fyra dagar har jag sovit i min lägenhet för sista gången och den kommer fortsättningsvis stå till någon annans förfogande. Det är alltid när allting blir definitivt som man kan ta på det, mer än innan. Det är när allting blir definitivt som man förstår att saker och ting som så länge varit planer och drömmar faktiskt håller på att förverkligas.
Det är därför det råder någon form utav kaos i mitt huvud just nu. Ett bra kaos, givetvis.
Om fjorton dagar börjar ett liv på en ny kontinent med nya människor omkring mig, nya intryck och andra omgivningar.
Nytt. Och långt bort. 
Det är så häftigt. Det är så ofattbart.
Det gör mig fortfarande stum. Precis som igår.
Orden kommer. Det vet jag. Men inte ikväll, de hopar sig bara.

Fink. Fink och Katie Melua sjunger för mig inatt samtidigt som jag lägger mig nära dig. Andas in dig. Beundrar dig. Ler på grund av din skönhet och sätter känslan på hold. Nu sover vi. 

Tack illusion och fantasi för er existens. Tack och godnatt.


Kommentarer
Skrivet av: ida

åh det är en sjuuuuk men fantastisk känsla du går igenom.. been there, done that. lycka till!

2011-02-02 @ 22:52:04
URL: http://www.chavita.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback