Jag ligger sömnlös för att min hjärna värker

... och då var det min tur. Stunden och tillfället jag väntat på i flera veckor. Egentligen hela livet. Peppen som infann sig i min kropp hade övergått till press. Fixa detta nu, annars är du sämst. Hjärntortyr. Hjärnterror.
7. 6. 5. 4. 3. 2. 1. Tagning.
Musik igång. Puls hög. Ögon stängda.
Jag närmade mig micen och tog min första ton. Sedan blir det svart. Allting. Det enda minnet som finns i mitt huvud nu, inatt, är de tankar jag tänkte när jag stod där. Ensam i ett rum fyllt utav människor. Tankar om hur missnöjd jag var. Hur dåligt det lät. Hur mina nerver tog över. Hjärntortyr. Hjärnterror.
Då, hur gör man då? Hur kliver man ur sig själv och kör gärnet. Visar att man egentligen är bra. Trots all äcklig prestationsångest och nervositet som flyttar in i kroppen, helt ofrivilligt.
Hur?



Nu skulle jag verkligen behöva en coach. En liten miniatyr utav fröken Törnblom sittandes på min axel, väldigt nära mitt öra, skrikandes; du duger som du är. Och faktiskt, så kan man inte alltid vara på topp.
Självförtroendet befinner sig under jord.
Självkänslan likaså.
Jag måste verkligen lära mig att även om saker och ting inte alltid går som jag vill, så bra som jag hoppas, så måste jag försöka fokusera på de gånger det går vägen. Men det är svårt när man vill det bästa - jämt.

Prestationsångestlivet, det sämsta livet.

Det kan bara bli bättre.
Som en tröst. Och avslut.

Natty.

Kommentarer
Skrivet av: Maria

Men lilla hjärtat - du kan aldrig vara dålig, men jag förstår att det känns så ibland. Typiskt kvinnlig åkomma, men du kommer att besegra den. Kramar!

2011-08-25 @ 11:47:15
URL: http://rockabillymom.blogg.se/
Skrivet av: Alex b

För dig kommer det komma väldigt många chanser, det är jag säker på! Har en undran om du är intresserad av att medverka i the voice i vinter? Om du är pyttelite intresserad kan du väl hojta till? Skulle va så kul :)

2011-08-25 @ 14:15:17
Skrivet av: Alex b

För dig kommer det komma väldigt många chanser, det är jag säker på! Har en undran om du är intresserad av att medverka i the voice i vinter? Om du är pyttelite intresserad kan du väl hojta till? Skulle va så kul :)

2011-08-25 @ 14:15:56
Skrivet av: Anonym

DU ÄR OTROLIGT GRYM!!! DIN RÖST GER MIG GÅSHUD OCH EBBA INRE HARMONI!!

2011-08-25 @ 20:33:13
Skrivet av: Mariette

Du är en jätteduktig sångerska! Hälsa din mor, som jag jobbar/Jobbat tillsammans med. Ta hand om er!

/Mariette

2011-08-25 @ 20:44:50
Skrivet av: Bjørn

Vi ær många hær ute som tror på dig.

2011-08-25 @ 23:16:34
Skrivet av: Helene Hemström

Vad rolig du är... Jag trodde inte du skulle gå vidare efter din blogg. Så jag satt jättesur och kollade... Så gick det hur bra som helst hi hi hi =) Go girl!!!

2011-08-26 @ 00:07:38
Skrivet av: Elin

Jag hoppas att du tar hem allt ;) !! din röst är helt otrolig.. Stort lycka till!

Kram en kungälvs tjej

2011-08-26 @ 07:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback