Hon trodde hans tomma ord

Jag sitter i en soffa, i en tom lägenhet. Någonstans i Stockholm. Jag vaknade upp på ett kallt golv och frös. Som en deja vu, förutom värmande ord om att 'se alldeles för fräsch ut på bakfyllan' kunde höras. Jag undrar förresten om det är ett knep, kanske ett tips i 'alla får ligga' eftersom det känns ganska ordinarie. Vanligt. Återkommande.
Antingen var det lögn. Eller så menar han det - alla gånger.
På tal om böcker. Jag läser för fullt just nu. Om självkänsla, personlig utveckling och annat som jag känner att jag behöver. En mening som fastnat extra i mitt huvud idag är; det hjälper faktiskt inte att bara alltid säga förlåt om man ändå aldrig ändrar sig.
Tänkvärt.

Vädret är grått och inspiration har infunnit sig i min slitna kropp. Inspiration som visar sig i form utav text och toner, i ett. Jag har, stora delar utav dagen, suttit i ett mörkt badrum med min gitarr och spelat. Och sjungit. Jag förvandlades många gånger till orden i texten, jag förtrollades och vaknade nyss upp - hes och nygråten.
Hes och nygråten, just för att jag verkligen idag kunde känna orden - på riktigt.




En spännande vecka väntar.
Återkommer.

Ps. Om någon hittar ett hjärta; lämna in på närmsta upphittat-central. Mitt har blivit stulet.

Kommentarer
Skrivet av: Anna Engh

Fina mänska! Wow, vilken underbar blogg. Blir bokmärke direkt. Är så imponerad av dig. Grymt jobbat tjejen! Blir så berörd av bilderna från barnhemmet och är så glad att jag gråter över att du faktiskt tog ditt pick och pack och åkte dit. Inte satte in pengar på ett konto utan åkte och gjorde skillnad på plats. Det är stort och sånt gör bara folk med stora hjärtan. Sen sjunger du med en sån känsla så att jag ryser! Riktigt grymt!

Önskar dig stort lycka till i framtiden och önskar dig att du hamnar i de situationer och på de platser där du ska vara! Kram!!

2011-08-19 @ 19:17:51
Skrivet av: *emma*

OMG!!

Vilken röst du har!!

Galet.. !

Fin låt!



ps. tack för att du kikade in hos mig. här kommer jag kika in igen!



KRAM

2011-08-23 @ 12:17:51
URL: http://motettslankareliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback