Det handlar om så mycket

Gårdagen spenderades med tre helt genomgrymma tjejer på ett mysigt fik i centrala Stockholm. Tiden försvann och tre timmar bara flög bort. Jag har aldrig tidigare blivit så inspirerad och fylld utav alla tänkbara bra känslor i kroppen. Susannas berättelse om hur hon från grunden byggt upp barnhemmet, som hela tiden utvecklas till det bättre, var helt fantastisk. När hon satt där och berättade såg man hur engagemanget och kärleken riktigt lös i hennes ögon. Många gånger var jag mållös och fick en klump i halsen och tårfyllda ögon. Att det finns människor som henne gör en så fruktansvärt glad och hoppfull. Och ett par viktiga ord som jag tänker ta med mig ifrån gårdagen var orden om att visst, det var svårt, många gånger. Men det går. Allting går, bara man vill.

Det känns så bra. Allting känns så bra och rätt. Ännu mer än innan vilket jag faktiskt inte trodde var möjligt.

kweli, om och om igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback