Tid är ett fundamentalt begrepp i vår tillvaro som är svårt att definiera



Jag inser, när jag upptäcker att dagens datum stavas tjugoett, att året faktiskt snart är slut. Tiden har, klyschigt nog, gått alldeles för fort för att ett grepp om den faktiskt hunnits med. Jag satt, till exempel, i veckan och skrev ett inlägg med rubriken det var en gång en sommar. Även där kommer det skrivna datumet som en chock när jag inser att det som känns som något färskt faktiskt är över tre månader gammalt.

linnea khalil linneak linnéa kahlil liinneak linnepinnefinne

Jag kom till Stockholm i tisdags. För en vecka sen. Jag skulle stanna två dagar. Jag sitter ihopkrupen i en soffa i en tom lägenhet i Täby, fortfarande, dricker kaffe och kommer till insikt om att tiden återigen vunnit över mig.
Imorgon byts Täby ut mot Kungälv. I ett par dagar. Hem och vända för att spendera, vad jag nu innan kan säga, kommer bli två dagar i huvudstaden igen. Då byts projektplanering ut mot inspelning och jag är enormt taggad.

Kaffebryggaren påminner mig om mitt dåliga minne då den just precis nu gav ljud ifrån sig vilket vittnar om att jag glömt stänga av den.
En varm kopp kaffe till.
Sedan ska jag göra någonting åt dagen. Dagen vars tid snart redan är slut.

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Snygg bild, Du är snygg!

2010-12-21 @ 16:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback