Titti, Tahle och Tatte.

http://www.norrkopingslagerservice.se/userimages/image/kartonger.jpgNu ska jag berätta för er om min första tabbe på jobbet.
Skulle organisera om lite bland alla våra pallar med kartonger fyllda med olika sortes kakor. Hämtade en vagn/truck som var lite väl liten men 'äh, det funkar' tänkte jag i min lilla skalle. Körde in gaffeln under pallen och höjde upp den.. Skulle fram en liten bit och sen in på ett annat ställe..
Chefens mamma, pondus-damen som vi varit lite smårädda för, kom förbi för att kolla hur vi lagt upp dagen osv. Klart man måste visa framfötterna och jobba undertiden så hon ser hur duktig man är, eller hur? Ut med pallen. In med..... Nä... Inte det.. Halva pallen med Goros, som förövrig är de kakorna som tar längst tid att göra eftersom dom är HANDGJORDA, välter. Kartongerna bara rullar iväg och jag vill dö. Dö. Dö. Tittar på chefens mamma, pondus-damen och halvflinar.. 'Oj'..
MEN jag hade ändå tur i oturen för inga kakor gick sönder märkte vi sedan. Pjuuuh. Ibland har man saker och ting på sin sida måste jag säga. Tack.

Nä. Vegomaten kallar. Jej.

Kommentarer
Skrivet av: Evy/Kurt

Vad är Titti, Thale och Tatte??

2009-09-24 @ 10:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback