Första arbetsdagen, check! 13 tusen kakor packade.



Idag har vi inte bara varit fula. Vi har packat sönder oss. Effektivitet.

Man kände sig rätt lost när man, efter att man bytt om, blev insläppt i fabriken där alla visste vad dom skulle göra och man själv stod som ett frågetecken. De första 2 timmarna fick vi baka; kavla, platta till, ta bort runt sidorna, ställa på plåtar, smöra formar. Om och om igen.
Sen blev jag och Tessy förlyttade till packningen. Packa 12 kakor i en burk, klistra på etikett på locket, stapla dom på en pall och fylla den. Osv osv. Skoj faktiskt.
Så nu är vi inne i jobbet. Jag var jätte pigg imorse (hör och häpna) men piggheten varade 2.5 timma och när klockan var 9.30 ville jag lägga mig ner på golvet och sova, sova, sova, sova.
Haha. Vänjer mig nog i framtiden.
Håll tummarna.
Fortsättning följer.....

Kommentarer
Skrivet av: Elin

oooooh läckra! ;)

2009-09-07 @ 18:03:54
Skrivet av: Lisa

kak-drottningarna! <3

2009-09-07 @ 18:23:52
Skrivet av: moster

hahahahaha ja man har ju jobbat på kexen så man vet hur vacker man kan va hhahahaha. bråååååå som görel hade sagt brååå jobbat ja nu e det bara resten kvar. pöss

2009-09-07 @ 18:50:55
Skrivet av: shaya

Ni får ju Göteborgskexenuniformen att se riktigt modern å fin ut haha.. Usch va fula ni är i era uniformer :P Verkar va ett skoj jobb ändå! eller?

2009-09-07 @ 21:52:37
URL: http://streetit.blogg.se/
Skrivet av: alexandra

SNYGGINGAR ;D

2009-09-08 @ 09:49:49
URL: http://jalusi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback