Bättre kan ni Kungälv.

 

2008 är snart över. Julen närmar sig med stormsteg. Var inte längesen det var 2007, å snart är det 2009. Skrämmande. Nu känner jag plötsligt hur gammal och töntig jag låter, usch å fy. Vad jag ville komma till var Kungälvs-snåla-kommun. För det första drogs det årliga julbordet in för oss kommunanställda. Jag tillhör väl dom få som hatar julmat så egentligen spelar det ingen roll för mig MEN det är själva grejen. Har man jobbat BRA ett helt år ska man få uppskattning för det. Sen ska vi inte prata om den menlösa julklappen som i år bestod av en handduk.. JA ni läste rätt; EN HANDDUK.. Å till råga på allt ska man behöva smeka kroppen med 'Kungälvs kommun' . Kan det bli mer förnedrande? Ska det va så ska det VA. En symbolisk julklapp som kan kvitta är ingen julklapp. Speciellt inte för att tacka sina anställda för året som gått. Men å andra sidan kan man ju vända på det; är jag och mitt arbete värd en extremt ful handduk så kan jag arbeta efter det nästa år oxå. Frågan är om jag ens KAn jobba så dåligt? Hmm. Ska i vilket fall försöka.. Jag tycker synd om alla enhetschefer som är tvungna att dela ut den sk julklappen oxå, det är ju inte dom som valt.. Kommer såklart ifrån höjdarna som förmodligen får mer än en handduk i julklapp och ett par julbord att gotta sig i. Jaja, nu ska jag ödlsa min energi på något annat. Men visst är det kul, alla kommunanställda, att ha en udda handduk i garderoben? Gah. Bättre kan ni kungälv!
Nu ska jag göra mig iordning för jag har 4 extrapass denna helgen. 4 extra pass, 4 extrapass.. Känns ju extra kul att jobba nu när jag fått årets julklapp..................


Kommentarer
Skrivet av: SaraCarolina

hahaha pinsam kommun!

2008-12-19 @ 19:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback