Nu vecklar vi ut den ihopknycklade dagen och lever den!

Kom precis hem ifrån jobbet.
Nu känns allt goare. Gladare. Bättre helt enkelt.
Intressant dag på jobbet, som alltid på sjukhuset. Spännande!
Nu är jag väldigt trött vilket jag tycker är väldigt skönt eftersom jag ska på möte med min chef imon kl 8.3o, så det är väl lika bra att nana snart.
Skönt att jag sakta men säkert börjar vända tillbaka dygnet.
Rutin igen.

image146 
Bilden är tagen ifrån dagens GP.


Vad ska man mer tillägga?
Läste en bra artikel i GP idag. Var skrivet av en pappa till en son med down syndrom. Det är tydligen en debatt om just barn med down syndrom nu, eller rättare sagt foster.Folk gör fostervattensprov för att vara säkra på att barnet INTE har down syndrom. Detta kan jag verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen inte förstå.
Människor som människor.
Underbara människor med down syndrom.
Förstår verkligen inte hur man ens kan tänka tanken att inte behålla ett sånd underbart liv?
Sjukt enligt mig.
Men men.
Artikeln handlade iaf om detta. Läs den för den var fin.
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=114&a=389277

Allt för idag.

LinnéaK

Kommentarer
Skrivet av: vonkan

Självklart har alla liv rätt att leva MEN om man som förälder, ensamstående eller inte, känner att man inte kommer klara av att uppfostra ett barn med handikapp, i detta fall downs syndrom, anser jag inte att det är fel att göra abort. Det är också bra att göra fostervattenprov och få reda på defekten i tid, då man har tid att förbereda sig både praktiskt och psykiskt på ett barn med handikapp. over and out

2007-12-19 @ 11:22:35
URL: http://www.vonkans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback