Djur eller människor?

På ett av sveriges största community har det i några dagar gjorts reklam för djurens rätt.
'Bli djurfadder idag' står det på stora reklambanners.
Visst, jätte bra på alla sätt å vis.
Men jag kan ändå inte sluta att bli lite frustrerad över reklamen. Vill att alla ni djurrättsaktivister förstår mig rätt nu. Jag tycker om djur. Tycker det är fel att djur plågas osv osv osv. MEN jag kan bara inte hjälpa att jag tycker det är lite konstigt att man liksom börjar i helt fel ände.. Det finns människor, BARN som inte ens vet vad mat betyder.
Tycker bara det är konstigt. Det är fel.
Självklart hade det varit underbart om hela världen mådde bra, inklusive ALLA djur.
Men nu är det inte så å det vet vi alla.
Därför tycker jag man ska börja med det viktigaste, inte det näst viktigaste.
Men som sagt, är väl bra att folk hjälper till..

image149


image150

Vilket gör mest ont att se?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback