Att stå för vad man säger

Att stå för vad man säger och skriver offentligt på sociala medier, facebook te.x, och att sedan känna sig uthängd är för mig ett mycket underligt beteende. 
Personligen så står jag till 110% för vad jag säger och skriver och skulle mer se det som en positiv sak att få mitt ord och mina åsikter uppmärksammade och spridda så fler folk kan ta del av dessa.

Efter ett inlägg jag gjorde på facebook för ett par dagar sen, som rör just meningar av olika slag, sattes en ganska livlig diskussion igång kring detta.

Nu, ett par dagar senare, får jag ett meddelande ifrån facebook att någon anmält min bild och att bilden tillfälligt blivit borttagen. Mycket märkligt. Att så fort man tar upp kampen och frågor som rör rasism så ska det anmälas och tas bort. Just det som är problemet, när saker ska tystas ner så fort någon reagerar.
Dock har det sina naturliga förklaringar till varför folk känner att dom behöver anmäla saker dom själva sagt, vilket det faktiskt handlar om i detta fallet. Säger man saker man inte kan stå upp för detta eller stå till svars för det, då är det lättast att anmäla och sopa skiten under mattan. Där syns den ju inte. Och, det som inte syns - det finns inte. Eller?

Smygrasism.
Så stavas det.

Yttrandefrihet?
Tydligen inte på facebook. (Vilket inte är någon nyhet tyvärr. Andra exempel på detta; http://motherwiselife.org/2013/03/11/an-open-letter-to-facebook/)

Vilken tur att det finns fler alternativ än just facebook att sprida sitt ord och sina tankar genom.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0